Sprawdzanie rachunków bankowych kontrahentów obowiązkowe już od 1 września 2019 roku.

Zgodnie z nowymi przepisami, które wejdą w życie 1 września 2019 roku, ma powstać jedna baza podatników VAT, dzięki której przedsiębiorcy będą mogli kompleksowo weryfikować swoich kontrahentów. W bazie zostaną zamieszczone dane dotyczące numerów rachunków bankowych służących do rozliczeń, otwartych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Wykaz ten będzie prowadzony i aktualizowany na bieżąco, dlatego aby móc zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu wykonane przelewy, będą musiały one zostać wykonane na te rachunki kontrahentów, które zostały wskazane w bazie.

Rejestr będzie zawierał również listę podmiotów, których naczelnik danego urzędu skarbowego nie zarejestrował, albo które wykreślił z rejestru podatników VAT, a także wykaz podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT (w tym podmiotów, których rejestracja jako podatników VAT została przywrócona).

Udostępniony przez Ministerstwo Finansów wykaz będzie zawierał m.in.:

  • nazwę firm i adres prowadzenia działalności,
  • numer NIP i REGON,
  • listę rachunków bankowych,
  • daty rejestracji,
  • informacje o odmowie rejestracji albo wykreśleniu z rejestru oraz
  • informacje o przywróceniu zarejestrowania jako podatnika VAT.

Z uwagi na bardzo dużą liczbę zapytań związanych z rozszerzeniem oferty serwisu, pragniemy poinformować, że jak tylko ww. rejestr zostanie udostępniony, postaramy się niezwłocznie dodać nowe funkcjonalności i rozszerzyć możliwości naszego API, tak aby wszyscy użytkownicy mogli dochować należytej staranności podczas weryfikacji swoich kontrahentów.

W przypadku pojawienia się pytań lub problemów technicznych prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Zespół nip24.pl